Szybki rozwój stałego dostępu do internetu
Schyłek połączeń modemowych
Plany uzyskania dostępu do Internetu
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego
Dostęp do internetu na świecie
Internet w Polsce
Internauci w Polsce w 2004 r.
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg
Internet to medium mieszkańców
dużych i średnich miast
Internet to medium aktywnych konsumentów
Internet w Polsce

" Od internetu lepsza może być tylko telepatia" - Michael Dell, Dell

Internet to bez wątpienia medium o stale zwiększającym się zasięgu. Dostęp Polaków do Sieci w okresie 2001-2003 wzrósł prawie trzykrotnie. Prognoza na rok 2004 opracowana przez SMG/KRC w 2 kwartale ubiegłego roku zakłada wzrost liczby użytkowników analogiczny do zeszłorocznego. Tendencja ta powinna utrzymać się też w latach kolejnych na skutek m. in. dalszego rozwoju infrastruktury teleinformatycznej kraju. Rozwój ten oraz liberalizacja rynku teleinformatycznego spowodują popularyzajcę medium, a przez to obniżą się koszty dostępu do sieci - wzrośnie zasięg medium. Wejście Polski do Uni Europejskiej spowodowało konieczność dostosowania się do standardów unijnej przedsiębiorczości, w tym do prężnego wykorzystywania internetu.

Z badania przeprowadzonego przez SMG/KRC (luty-kwiecień 2004, N=2,1 tys. osób) wynika, że z internetu korzysta już prawie co czwarty Polak (23,9 proc.) w wieku od 15 do 75 lat, co trzeci internauta (36,5 proc.) wchodzi do sieci codziennie.

Struktura płci internautóww drugim kwartale 2003 różniła się nieznacznie od struktury całej populacji w wieku powyżej 15 lat (SMG/KRC Net Track). Wśród internautów mężczyźni stanowią 53,8 proc., podczas gdy w populacji ich udział to 48,6 proc. Obecnie kobiety stanowią 48 proc. internautów. Do 2010 roku 50 proc. osób w Polsce powinno, według szacunków ITU, uzyskać dostęp do Sieci, a więc w stosunku do roku 2003 odsetek ten wzrośnie ponad dwukrotnie.



Źródło: Gemius, 3Q 2003, TNS OBOP - Interbus, 2003, SMG/KRC - Net Track kwiecień 2004
  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity