Szybki rozwój stałego dostępu do internetu
Schyłek połączeń modemowych
Plany uzyskania dostępu do Internetu
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego
Dostęp do internetu na świecie
Internet w Polsce
Internauci w Polsce w 2004 r.
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg
Internet to medium mieszkańców
dużych i średnich miast
Internet to medium aktywnych konsumentów
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg

Internet jako medium cieszy się niespotykaną dotąd szybkością wzrostu popularności w społeczeństwach na całym świecie. Trend ten tłumaczą m.in zmiany legislacyjne w niektórych krajach i decyzje na szczeblach rządowych. Do głównych zachęt do przyłączania się do internetu należą stale obniżające się koszty instalacji oraz opłat dostępowych, a co za tym idzie rozwój dostępu szerokopasmowego. Nie bez znaczenia pozostaje także wzrost liczby komputerów, co wpływa na wzrost liczby potencjalnych internautów.

Międzynarodowaj Unia Telekomunikacyjna (ITU) w swoim raporcie podaje, że na 178 państw Polska zajęła 39 miejsce, jeżeli chodzi o dostępność internetu w roku 2002. Tylko 18% polskiej populacji (powyżej 15 roku życia) korzystało z internetu, gdzie średnia światowa to 34%. Dla porównania: Dania - 63%, Niemcy - 41%, Czechy - 28% a Ukraina 4%.

Liczba polskich internautów wzrosła z 5,8 mln w 2002 roku do 6,4 mln w 2003. Z Sieci korzysta ponad 66% mieszkańców dużych miast (powyżej 100 tys. mieszkańców) o dochodach osobistych przekraczających 2.500 zł. Internet to głównie medium młodych konsumentów, bowiem aż 74% wszystkich studentów i uczniów z dużych miast korzysta z internetu.


Jak często polscy internauci korzystają z sieci?

(SMG/KRC luty- kwiecień 2004, N= 2,1 tys. osób)

codziennie lub prawie codziennie 36,45%
kilka razy w tygodniu 28,74%
raz na tydzień 18,51%
kika razy w miesiącu 10,69%
raz na miesiąc 3,93%
rzadziej niż raz na miesiąc 1,64%
trudno powiedzieć 0,04%


  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity