Internet = sposób na poznanie preferencji internautów
Internet = rzeczywisty czas kontaktu z reklamą
Internet = wysokiej klasy narzędzia badawcze
Internet = precyzyjne wskaźniki w badaniach
Internet = geolokalizacja w czasie rzeczywistym
Internet = geolokalizacja w czasie rzeczywistym



Metodologia badań Internetu pozwala m.in. na precyzyjne rozpoznanie lokalizacji (kraju, regionu, miejscowości), z której internauta łączy się z siecią. Najwięcej użytkowników (identyfikowanych na podstawie plików cookie) pochodzi z województwa mazowieckiego aż 19 proc. Kolejne pod względem liczebności grupy to internauci (cookies) z woj. śląskiego (13 proc.) i dolnośląskiego (11 proc.). Najniższe odsetki użytkowników łączą się z województw opolskiego i świętokrzyskiego (gemiusTraffic, 25-31.V. 2004) Geolokalizowanie daje duże możliwości reklamodawcom. Ograniczyć bowiem można z jego wykorzystaniem emisję lokalnego przekazu reklamowego jedynie do użytkowników z interesującego reklamodawcę regionu , a mianowicie do obszaru, z którego nastąpiło połączenie, bądź z którego pochodzić ma odbiorca przekazu.

Przykładowo, dla działających lokalnie hurtowni, sklepów, punktów usługowych, lokali gastronomicznych, znacznie korzystniejsze będzie wyświetlanie reklamy jedynie mieszkańcom terytorium, na którym działa firma, niż pokazywanie jej wszystkim użytkownikom z Polski i ze świata. Pozwala to zarówno na bardziej precyzyjne dotarcie do grupy docelowej, jak i na uniknięcie niepotrzebnych kosztów.

W polskiej sieci opisaną możliwość oferuje reklamodawcom wyszukiwarka Google. Lokalny link sponsorowany to możliwość wykupienia pierwszej pozycji w wynikach wyszukiwania, pokazywanej jedynie internautom łączącym się ze zdefiniowanego przez klienta obszaru.




Raporty z badania gemiusDirect Effect prezentują geolokalizację w przejrzysty sposób.



  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity