Internet = sposób na poznanie preferencji internautów
Internet = rzeczywisty czas kontaktu z reklamą
Internet = wysokiej klasy narzędzia badawcze
Internet = precyzyjne wskaźniki w badaniach
Internet = geolokalizacja w czasie rzeczywistym
Internet = wysokiej klasy narzędzia badawcze

Żadne inne medium nie może się pochwalić tak szybko opracowanymi metodami badawczymi oraz takim stopniem mierzalności jak internet. Już po kilku latach od powstania dostępne są badania pozwalające określić jego potencjał reklamowy i komunikacyjny. Dane o tym, co, kiedy odwiedzający oglądają na witrynach dostępne są w czasie rzeczywistym.

Warto wspomnieć, że liczba odsłon w polskim internecie to ponad 5 mld miesięcznie (Gemius SA). Ruch ten generuje ponad 7 mln użytkowników, z których każdy spędza w sieci przeciętnie 9 godzin i 48 minut. Polski internauta przegląda miesięcznie około 845 stron.

Rodzaje badań:
  • site-centric - mówią ile wizyt wykonano na danej witrynie, ile odwiedzano stron czy też ile trwała każda z wizyt
  • user-centric - mówią przykładowo czy na serwisie jest więcej kobiet czy mężczyzn, z jakich miast łączą się internauci z siecią, jakie są ich dochody, ile osób z grupy 16-49 odwiedziło dany portal.

Typy badań oraz metody badawcze dostępne w internecie:
  • Badania trackingowe użytkowników witryn internetowych
  • Badania funkcjonalności witryn internetowych
  • Badania jakościowe
  • Badania ilościowe
  • Badania efektywności kampanii reklamowych
  • Badania dostępności
  • Badania profilu społeczno-demograficznego użytkowników witryn

  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity