Internet = narzędzie realizacji efektywnych kampanii reklamowych
Internet = medium świadomych odbiorców
Internet = efektywność w działaniu z innymi mediami
Internet = jedyne medium interaktywne
Internet = medium świadomych odbiorców

" Stara reguła internetu głosiła, że wygrywa ten, kto pierszy się tam znajdzie. My uważamy, że to jest kompletna bzdura. Nowa reguła brzmi: Pierwsza osoba, która zrobi to we właściwy sposób, będzie miała lojalnych klientów." - Karl Peterson, CEO Hotwire

Internet to unikalne medium, gdzie internauci konsumują je w 100 proc. aktywnie. Samodzielnie wyszukują w zasobach www informacji o interesujących ich produktach czy usługach. W konsekwencji mają też dużo większy wpływ, w porównaniu z odbiorcami innych mediów, na odbiór prezentowanych w sieci treści, w tym również reklam. Internet pozwala decydować o rodzaju przeglądanych materiałów. Zainteresowanie internauty ciekawą i rzetelną treścią to pierwszy krok do zyskania jego lojalności. Od lojalności już tylko krok do sukcesu.

Wśród zastosowań internetu najwięcej - 92 proc. wskazań przypada na przeglądanie stron www, 63,9 proc. na obsługę poczty elektronicznej, a 44 proc. na ściąganie lub wysyłanie plików (ftp) - wynika z raportu Internet & Mobile 2003, IAB Polska.

Aktywność internautów przekłada się w dużej mierze na wartość zakupów dokonywanych on-line . Nie bez znaczenia w tej kwestii pozostaje fakt, że internauci chętniej niż nieinternauci dokonują zakupów pod wpływem reklamy (40 proc. do 30 proc.) - TNS OBOP (4 Q 2002).

Największymi zwolennikami transakcji on-line są internauci między 25 a 34 rokiem życia - aż 49 proc. z nich planuje w przyszłości tradycyjny koszyk zastąpić wirtualnym (badanie Prawdziwy Profil XI.2003, Gemius SA). Transakcje on-line to głównie domena osób z wyższym wykształceniem, o dochodach od 2 tys. do powyżej 3 tys. złotych netto miesięcznie.

W roku 2003 nastąpił dwukrotny wzrost obrotów rodzimego handlu elektronicznego (Chip, VI. 2004). Równocześnie na rynku amerykańskim sprzedaż w Internecie osiągnęła rekordowy poziom 2 proc. całej sprzedaży detalicznej. Stostunkowo młody rynek zakupów on-line w Polsce ma zatem dobry przykład do naśladowania.


  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity