Partnerzy



AdClick to najmłodsza na polskim rynku internetowa sieć reklamowa, powstała w maju 2004 roku. Aktualnie zrzesza blisko 80 witryn niszowych. Oferuje reklamę w serwisach o zawężenej tematyce co pozwalan dokładnie sprofilować nośnik reklamowy. AdClick specjalizuje się w promocji online typu "pay-for-perfomance" (płać za efekty), wykorzystując do realizacji tego typu kampanii własne rozwiązanie technologiczne - AdOcean.


Działa na polskim rynku reklamy interaktywnej od sierpnia 2000r. Sieć reklamowa Ad.net powstała o doświadczenia i zasoby Departamentu Internetowego CR Media - jednego z pionierów reklamy internetowej w Polsce. Celem sieci reklamowych jest stworzenie alternatywnej oferty reklamowej. Ad.net reprezentuje interesy witryn skupionych w sieci, pośrednicząc w sprzedaży powierzchni reklamowej. Jego działalność nie polega na świadczeniu usług brokerskich lecz ma charakter domu sprzedażowego. Obecnie sieć Ad.net to największa sieć reklamowa w polskim internecie, w której jest zrzeszonych kilkaset witryn.


ARBOmedia zostało założone w 1987 roku w Monachium. Obecnie jest największym, niezależnym podmiotem zajmującym się sprzedażą i doradztwem w zakresie reklamy i sponsoringu. ARBOmedia Polska to największy międzynarodowy Dom Sprzedaży Mediów obecny w Polsce. Jest częścią grupy ARBOmedia Europe, która Poza Polską posiada swoje oddziały w 6 krajach Europy: Niemczech, Czechach, Słowacji, Hiszpanii, Rumunii i Turcji. ARBOmedia zajmuje się sprzedażą powierzchni reklamowej w Internecie.


AdPress Wydawnictwo Reklamowe powstało we wrześniu 1999 r. Od początku swojej działalności firma jest wydawcą miesięcznik "Brief". Początkowo magazyn poruszał tylko tematykę komunikacji marketingowej. Od września 2003 r., po poszerzeniu tematyki i odświeżeniu szaty graficznej, stał się pismem dla sprzedawców i ludzi marketingu. W ciągu kilku lat funkcjonowania AdPress rozbudował portfolio produktów. W 2002 r. powstał branżowy serwis intrentowy Brief.pl oraz pod patronatem Akademii Briefu zostały zorganizowane pierwsze, specjalistyczne szkolenia dotyczące marketingu i sprzedaży. Filarem firmy jest Grzegorz Kiszluk - jeden z pionierów reklamy w Polsce oraz redaktor naczelny i właściciel magazynu.


Departament Internetu CR Media Consulting powstał w 1998 roku i jest jedną z części największego na rynku brokera mediowego. Jest to podmiot specjalizujący się w tworzeniu strategii komunikacji e-marketingowych; planowaniu, optymalizacji i realizacji kampanii reklamowych w Internecie. Dział Internetu CR Media był jednym z głównych inicjatorów i założycieli Forum Polskiego Internetu Komercyjnego, które zostało przekształcone w Interactive Advertising Bureau Polska. Dzięki wykorzystaniu autorskich narzędzi monitorujących Departament Internetu CR Media jest źródłem pełnych i obiektywnych informacji na temat polskiego rynku reklamy on-line.


Portal Gazeta.pl jest partnerem wspierającym IAB Polska. Portal został uruchomiony w lutym 2001 roku. Jest częścią koncernu medialnego Agora SA, tworzonego przez "Gazetę Wyborczą", serwis ogłoszeniowy Aaaby.pl, Art Marketing Syndicate (AMS), 14 magazynów kolorowych, bezpłatny dziennik "Metro" oraz grupę radiową liczącą 28 radiostacji lokalnych (w tym 2 stowarzyszone) i 1 stację ponadregionalną. Gazeta.pl jako jedyny portal internetowy udostępnia na bieżąco aktualizowane informacje z "Gazety Wyborczej". Na portal składają się liczne wortale oraz serwisy tematyczne tworzone wspólnie z mediami Agory. Gazeta.pl oferuje także bezpłatne konta poczty elektronicznej, wyszukiwarkę Altavista, katalog polskich stron WWW i fora dyskusyjne.


Firma badawcza Gemius SA jest liderem w dziedzinie badań Internetu w Polsce. Gemius SA świadczy profesjonalne usługi badawcze, analityczne i doradcze dla wszystkich podmiotów tego rynku. Firma oferuje szeroki wachlarz kompleksowych badań, których wyniki charakteryzują m. in. zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profil społeczno-demograficzny (gemiusProfile), czy też skuteczność prowadzonych w Internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius SA przekazuje rzetelną wiedzę o rynku internetowym za pomocą wyczerpujących raportów i analiz. Oferowane rozwiązania badawcze pozwalają optymalizować działania e-biznesowe firm. Interdyscyplinarny zespół pracowników to najważniejszy kapitał Gemius SA. Do grona Klientów i Partnerów firmy należą firmy polskie i zagraniczne.
Wyniki badań Gemius SA zostały wykorzystane przy tworzeniu zawartości merytorycznej serwisu "Internet też medium".


Internet Designers jest agencją marketingu interaktywnego full service oferującą kompleksowe usługi i rozwiązania z zakresu m.in. realizacji serwisów www, reklamy, promocji, multimediów, programów lojalnościowych, gier i konkursów interaktywnych. Wspólnie z siostrzaną spółką Contium, realizującą projekty informatyczne, oferuje również m.in. intranety, ekstranety i usługi hostingowe. ID jest jedną z najstarszych agencji interaktywnych w Polsce. Działa na rynku już od 1996 roku. Od tego czasu zrealizowała kilkaset projektów dla wielu firm i marek, międzynarodowych, jak i krajowych. Wiele z nich to pionierskie realizacje na polskim rynku mediów interaktywnych, wytyczające trendy i kierunku jego rozwoju. Kompleksowe podejście, charakteryzujące działania ID, nastawione jest na zapewnienie klientom realizacji ich celów biznesowych i zadowalającego zwrotu z czynionych inwestycji. Agencja realizuje te zadania wykorzystując pełen potencjał mediów elektronicznych i najnowszych technologii oraz unikalne kompetencje kilkudziesięciu pracowników.
ID wykonało serwis "Internet tez medium" przy wykorzystaniu systemu Unity Content Manager.


International Data Group Poland S.A. to polski oddział największego na świecie międzynarodowego koncernu wydawniczego w branży komputerowej - International Data Group - wydającego 300 czasopism w 80 krajach świata. W Polsce IDG Poland wydaje tygodnik COMPUTERWORLD wraz z Raportami Computerworld (między innymi Computerworld TOP 200 - Polski Rynek Informatyczny i Telekomunikacyjny), magazyn CXO, miesięcznik PC WORLD KOMPUTER wraz z wydaniami specjalnymi PC World Komputer Extra i PC World Komputer Special, a także miesięczniki NETWORLD, Digit, Kino Domowe - Magazyn DVD i Gamestar. Nasz oddział zajmuje się również organizacją konferencji i seminariów technicznych. IDG Poland jest również twórcą pierwszego polskiego portalu IT www.idg.pl. W swej ofercie mamy także 13 serwisów internetowych, w tym Jobuniverse.pl - stronę poświęconą rekrutacji specjalistów z dziedziny informatyki.


W 1997 roku ze struktury centrum usług internetowych Super Media wyodrębniony został nowy dział - Internetowy Dom Mediowy. IDMnet to najstarszy, działający wyłącznie w Internecie, dom mediowy. Współpracuje obecnie z ponad 200 witrynami IDMnet - internetowa sieć reklamowa, oferuje precyzyjnie zbadaną powierzchnię reklamową na kilkustet zrzeszonych witrynach. IDMnet wykorzystuje technologię DoubleClick, która pozwala na stosowanie zaawansowanych technik dotarcia do grup docelowych (geotargeting, meteotargeting, itp.).


Portal Interia.pl jest obecny w polskim internecie od 1999 roku przez RMF FM i ComArch S.A. Od roku 2001 Interia.pl S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Portal internetowy oferuje użytkownikom czery podstawowe typy usług - informacyjne serwisy tematyczne, usługi komunikacyjne, usługi wyszukiwawcze oraz usługi handlowe. W 2003 r Interia zawarła pakiet umów z Telewizją Polsat SA, dotyczących szeroko zakrojonej współpracy. Interia.pl jest trzecim pod względem popularności portalem w Polsce.


K2 Internet SA jest niezależną agencją marketingu interaktywnego. Dostarcza strategiczne rozwiązania e-marketingowe, odpowiadające w sposób optymalny ekonomicznie na realne wyzwania stojące przed markami. Dotychczas K2 zrealizowała projekty dla ponad 100 firm, a na liście jej głównych klientów znajdują się m.in. Ikea, Michelin, Nokia, Volvo, Bank BPH i Kompania Piwowarska. Agencja jest członkiem Internet Advertising Bureau Polska, partnerem Instytutu Zarządzania oraz laureatem 14 nagród i wyróżnień na konkursach komunikacji marketingowej. K2 istnieje od 1997 roku i obecnie jest wiodącą agencją e-marketingową na rynku, z zatrudnieniem około 50 osób i obrotami za rok 2003 na poziomie 5,6 mln. zł.
K2 Internet SA wsparła inicjatywę "Internet też medium" projektując serwis www oraz utrzymując go na swoich serwerach.


Onet.pl działa od czerwca 1996 roku i jest obecnie największym polskim portalem internetowym. Od połowy 2001 roku Onet.pl jest częścią ITI Holdings, grupy medialnej skupiającej oprócz portalu stacje telewizyje TVN, TVN 24, TVN 7, Multikino oraz wydawnictwo Pascal. W roku 2002 uruchomił, wraz z Energis Polska, pierwszy niezależny numer dostępowy do Internetu - OnetKonekt. Onet.pl to jedyny portal utrzymujący od stycznia 2003 roku oglądalność ponad miliarda odsłon (page views) miesięcznie. Portal prowadzi około 200 rozbudowanych serwisów internetowych.


Portal o2.pl rozpoczął działalność w październiku 1999 roku. Populaność zdobył jako solidny, niezawodny serwis pocztowy. W lipcu 2001 roku wystartowała druga kluczoidgwa dla rozwoju o2.pl usługa: Komunikator Tlen.pl, które stanowi silną konkurencję na rynku komunikatorów internetowych.


Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Do SMB należą firmy wykorzystujące w swej działalności techniki marketingu bezpośredniego, jak również agencje marketingu bezpośredniego i agencje reklamowe, brokerzy baz danych, firmy telemarketingowe, firmy wysyłkowe i katalogowe, firmy typu fulfilment oraz przedsiębiorstwa usługowe, firmy produkcyjne oraz działające w branży internetowej i nowych mediów. SMB oraz IAB Polska współpracują w zakresie wykorzystania internetu i technologii mobilnych.


Wirtualna Polska to jeden z najstarszych polskich portali, jej historia rozpoczęła się już w 1995 roku. Początkowo tworzony przez grupę osób związanych ze środowiskiem akademickim Politechniki Gdańskiej obecnie jest drugim pod względem popularności polskim portalem. W październiku 2001 roku Wirtualna Polska pozyskała inwestora strategicznego, największą polską firmę telekomunikacyjną - Telekomunikację Polską S.A. Wirtualna Polska jest pierwszym portalem w Polsce, którego statystyki zweryfikował niezależny audytor - KPMG.
  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity