Internet = narzędzie realizacji efektywnych kampanii reklamowych
Internet = medium świadomych odbiorców
Internet = efektywność w działaniu z innymi mediami
Internet = jedyne medium interaktywne
Internet = efektywność w działaniu z innymi mediami

Wyzwanie, jakie stawia przed nami internet, to intergracja działań on-line z tymi prowadzonmih w mediach tradycyjnych. Angażowanie w media planach jednocześnie różnych kanałów komunikacji pozwala firmom na dotarcie do różnych grup konsumentów i powoduje wzrost efektywności akcji medialnej. Potwierdzeniem tego są badania cross-mediowe prowadzone przez IAB w Europie. Wynika z nich, że warunkiem uzyskania lepszych efektów kampanii jest zwiększanie w media planie udziału Internetu.

Podmioty na polskim rynku powinny jak najszybciej zdać sobie sprawę, że niezależnie od tego czy celem kampanii jest budowa świadomości marki czy wywołanie reakcji bezpośredniej, uwzględnienie Internetu w media planach znacznie zwiększa zasięg kampanii i pozytywnie wpływa na jej efekty.

Na polskim rynku dostępne jest już narzędzie umożliwiające ocenę efektów przeniesienia części budżetów na promocję online - badanie gemiusCrossEffect (Gemius SA i IAB Polska).

Poniżej wyniki kampanii reklamowej kart graficznych ATI wykorzystującej internet.


  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity