Internet = narzędzie realizacji efektywnych kampanii reklamowych
Internet = medium świadomych odbiorców
Internet = efektywność w działaniu z innymi mediami
Internet = jedyne medium interaktywne
Internet = jedyne medium interaktywne

Wśród zastosowań internetu coraz większe uznanie internautów zyskują czynności możliwe tylko dzięki interaktywnemu charakterowi medium. Internet jest bowiem medium opartym na ciągłym dialogu między firmą a wymagającym klientem. I tak w wędrówkach po Sieci jej użytkownicy wykorzystują: komunikatory i czaty (28,7 proc.), gry (24 proc.) oraz listy dyskusyjne (21,2 proc.), a 9,2 proc. korzysta z usługi WAP. Co ciekawe, 12,2 proc. internautów za pośrednictwem sieci korzysta z mediów tradycyjnych, tj.: oglądanie telewizji, sluchanie radia, które w bardzo niewielkim stopniu pozwalają ich użytkownikom na jakąkolwiek aktywność.

Pojawienie się na rynku usług e-commerce i bankowości on-line, które dają niespotykane dotąd możliwości korzystania z usług i produktów w praktycznie dowolnym miejscu w dowolnym czasie, są kolejnym przykładem przyszłościowego wykorzystania interaktywnego charakteru Sieci. Bogactwo form i treści przekazu oraz możliwość dowolnego wyboru przeglądanych treści sprawia, że internet sprawdza się jako narzędzie sprzedaży.

Podmioty, które dostrzegły zalety interaktywności medium - sklepy internetowe w Polsce - czerpią już niemałe korzyści z tej formy sprzedaży - 87 proc. spośród kilkuset jest rentowne. Optymizmem powinny ponadto napawać inwestorów wyniki badań przeprowadzonych wśród polskich klientów. Wskazują one na rosnące zainteresowanie Polaków zakupami w sieci, co zresztą zgodne jest ze światowymi trendami. Prognozy wskazują, że w najbliższych latach e-handel będzie jedną z wiodących inicjatyw biznesowych w Europie.


  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity