Internet to tanie medium reklamowe
Internet to telewizja i prasa w jednym medium
Internet oferuje jedne z najniższych kosztów emisji reklamy
Internet to telewizja i prasa w jednym medium

Zainteresowanie wykorzystaniem Internetu jako dodatkowym medium na poziomie planowania kampanii promocyjnych jest faktem. Jeszcze do niedawna niewiele firm potrafiło skorzystać z możliwości jakie niesie za sobą nowe medium. Sytuacja zmienia się jednak błyskawicznie, czego wyrazem jest wysokość wydatków na reklamę, która w 2003 roku była wyższa o 45 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Porównując zalety i ograniczenia mediów tradycyjnych z Internetem, stwierdzić można jednoznacznie, że internet łączy w sobie zalety telewizji - a więc obraz, dźwięk, ruch, oddziaływanie na zmysły - z zaletami czasopism, czyli możliwością dotarcia do grupy odbiorców określonej geograficznie i demograficznie. Nie charakteryzuje się natomiast, co określane jest jako główna wada telewizji, wysokim kosztem dotarcia do odbiorców, ani - tak jak w przypadku czasopism - długim opóźnieniem między zleceniem reklamy, a jej faktycznym dotarciem do odbiorcy.

Za wadę uznać można oczywiście niższy zasięg Internetu niż telewizji. Telewizja stwarza jednak mniejsze możliwości docierania do grupy docelowej ściśle określonej geograficznie (np. mieszkańcy Piotrkowa Trybunalskiego czy Stargardu Szczecińskiego), co w kampaniach internetowych stało się już faktem. Z geolokalizacji przy emisji reklamy korzystają już nie tylko portale czy sieci reklamowe, ale również wyszukiwarki. Pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach takich jak Google mogą więc z lepszym efektem stosować firmy lokalne. Dzięki pozycjonowaniu z uwzględnieniem geolokalizacji ofertę danej firmy zobaczą głównie internauci zlokalizowani w okolicach firmy reklamodawcy.

Zasięg Internetu stale się zwiększa. Obecnie szacuje się, że dostęp do Internetu ma około 23 proc. Polaków. Z prognoz analityków wynika, że w 2010 roku w Polsce co druga osoba będzie miała dostęp do sieci.
  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity