Internet to tanie medium reklamowe
Internet to telewizja i prasa w jednym medium
Internet oferuje jedne z najniższych kosztów emisji reklamy
Internet oferuje jedne z najniższych kosztów emisji reklamy

Wydatki na reklamę w Internecie stale się zwiększają, choć ciągle stanowią tylko niewielką część wszystkich funduszy przeznaczonych na reklamę. Wzrost ten świadczy o tym, iż warto inwestować w to medium. Innym czynnikiem mówiącym o zasadności takich inwestycji jest ciągle wzrastająca liczba użytkowników sieci.

Obecnie istnieje kilka modeli cenowych w Internecie, zgodnie z którymi rozlicza się kampanie reklamowe prowadzone na stronach www.

Należą do nich:
  • opłata jednolita (flat fee)
  • opłata oparta na wskaźniku CPM (cost per mile)
  • opłata oparta na wskaźniku liczby kliknięć (click through ratio)
  • opłata za interakcję użytkownika ze stoną www
  • opłata oparta na rezultatach osiągniętych za pomocą bannerów.


  • Tyko jeden z tych wskaźników umożliwia porównanie kosztów kampanii reklamowych przeprowadzanych w Internecie z kampaniami w mediach tradycyjnych. Najprostszą do zastosowania jest technika wyliczania kosztów dotarcia w odniesieniu do liczby użytkowników. W kampaniach realizowanych w Internecie CPM odzwierciedla koszt wyświetlenia bannera tysiąc razy lub w niektórych przypadkach, koszt obejrzenia reklamy przez tysiąc użytkowników.



    TV - średnie CPT w grupie all 16+, wrzesień 03 - marzec 2004, spot 30''
    Radio - średnie CPT w grupie all 15+, październik 2003 - luty 2004, spot 30'' (jako rynek przyjęto PR1, PR3, RMF, ZET, AGORA, ESKA, PLUS)
    Internet - średnie CPT w grupie all 15+ dla 5 portali, baner 468x60 do 15 kB, Run on Site
    Prasa - średnie CPT w grupie all 15+ dla 10 (tygodniki, miesięczniki) i 5 (dzienniki) pierwszych tytułów z rankingu - forma reklamy Full Page FC


      
    Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

    Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

     
    Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
    E-commerce 2004
    Formy reklamowe 2004
    Badania internetu
    Modele zakupu powierzchni reklamowych
    Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
    Raport "Internet i mobile 2003"
    IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
     
    Powered by Unity