Internet = sposób na poznanie preferencji internautów
Internet = rzeczywisty czas kontaktu z reklamą
Internet = wysokiej klasy narzędzia badawcze
Internet = precyzyjne wskaźniki w badaniach
Internet = geolokalizacja w czasie rzeczywistym
Internet = precyzyjne wskaźniki w badaniach

Liczne i złożone wskaźniki badania kampanii reklamowych umożliwiają precyzyjne określenie ich skuteczności. Metodologia badań w Internecie posiada swoja specyfikę, różni się od metodologii badań innych mediów jak telewizja, radio i prasa, ze względu na to, że część elementów w mediach tradycyjnych nie podlega badaniu, np. aktywność odbiorców (kliknięcie na reklamę w Internecie).


Wskaźniki w badaniu oglądalności witryny (stosowane np. w badaniach gemiusTraffic lub gemiusAudience) to:
  • liczba użytkowników - cookies (w rozbiciu na nowych i powracających)
  • liczba użytkowników - real users
  • dane społeczno-demograficzne o użytkownikach - real users
  • liczba i czas trwania wizyt oraz szczegóły o ostatnich 50 wizytach
  • liczba odsłon
  • czas spędzony na witrynie, średni czas wizyty, odsłony
  • zasięg witryny wśród internautów
  • dopasowanie użytkowników (wizyt, odsłon) do grupy celowej
  • współoglądalność
Na tych wskaźnikach bazują m.in. statystyki:
  • geolokalizacyjne (w rozbiciu na ośrodek miejski, województwo, kraj)
  • techniczne (systemy operacyjne, przeglądarki, wersje językowe, rozdzielczości, liczba kolorów)
  • odsyłaczy (odwołanie bezpośrednie, strony odsyłające, w tym wyszukiwarki, słowa kluczowe, katalogi)
Wskaźniki w badaniu skuteczności kampanii reklamowych w Internecie to:
  • zasięg kampanii - liczba użytkowników (cookies), którym wyemitowano reklamę  
  • UC (User Clicks) - liczba użytkowników  (cookies), którzy kliknęli na reklamę/link w liście reklamowym
  • częstotliwość emisji reklam - średnia liczba kontaktów z reklamą przypadająca na użytkownika  (cookie), który zetknął się z kampanią
  • współczynnik CTR (Click Through Ratio) - miara skuteczności reklamy określana jako odsetek emisji zakończonych kliknięciem. Współczynnik pokazuje zainteresowanie wyświetlaną kreacją reklamową. Współczynnik podawany jest z rozróżnieniem na CTR - U i CTR -V.

    CTR-U (Click-Through Ratio Users) - Procentowy stosunek liczby użytkowników (cookies), którzy kliknęli na reklamę w ciągu 10 dni od emisji, do liczby użytkowników (cookies), którym wyemitowano reklamę.  

    CTR-V (Click-Through Ratio Views) - procentowy stosunek liczby kliknięć na reklamę w ciągu 10 dni od emisji do liczby emisji.

  • współczynnik CR-U (Conversion Rate Users) - stosunek liczby użytkowników (cookies), którzy dotarli na stronę reklamowaną w ciągu 5 minut po kliknięciu, do liczby użytkowników (cookies), którzy kliknęli na reklamę. Współczynnik pokazuje zainteresowanie reklamowaną stroną.
  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity