Szybki rozwój stałego dostępu do internetu
Schyłek połączeń modemowych
Plany uzyskania dostępu do Internetu
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego
Dostęp do internetu na świecie
Internet w Polsce
Internauci w Polsce w 2004 r.
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg
Internet to medium mieszkańców
dużych i średnich miast
Internet to medium aktywnych konsumentów
Schyłek połączeń modemowych

Do niedawna dial-up był w Polsce dominującym sposobem korzystania z internetu. W 2003 roku 35 proc. polskich użytkowników korzystało z tego sposobu łączenia się z siecią (gemiusTraffic, Gemius, grudzień 2003). Przyczyną takiego stanu rzeczy były niskie koszty wejściowe korzystania z tej usługi, jak również mała dostępność alternatywnych, szybszych form dostępu.

W 2004 roku stałe łącze było najszybciej rozwijającym się sposobem korzystania z sieci. Najwięcej na rozwoju tego typu usług zyskali użytkownicy Internetu w domu. Po raz pierwszy w historii stałe łącze stało się dominującym sposobem korzystania z sieci w domu. Na koniec drugiego kwartału 2004 już 25,3 proc. internautów korzystało z sieci w domu oraz przy pomocy stałego łącza. Liczba osób, które używały w dalszym ciągu modemu przy połączeniach z domu była niższa - 23,8 proc. (SMG/KRC Net Track, czerwiec 2004). Tendencja odchodzenia od połączeń modemowych na rzecz dostępu stałego jest obserwowana na polskim rynku od kilku lat. Szacuje się, że w 2005 roku przybędzie około 600 tys. nowych abonentów łączy stałych. Ich liczba osiągnie zatem 1,6 1,7 mln. Przyczyni się do tego szerszy dostęp do tego typu usług.

Mimo wzrostu połączeń wykonywanych za pomocą stałego łącza, w 2004 roku około 900 tys. osób korzystało jeszcze z połączeń modemowych w sieci TP i blisko 100-120 tys. u operatorów konkurencyjnych. Dominującą pozycję w zakresie oferowania dostępu stałego, z udziałem na poziomie 69 proc., posiada TP SA.

  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity