Szybki rozwój stałego dostępu do internetu
Schyłek połączeń modemowych
Plany uzyskania dostępu do Internetu
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego
Dostęp do internetu na świecie
Internet w Polsce
Internauci w Polsce w 2004 r.
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg
Internet to medium mieszkańców
dużych i średnich miast
Internet to medium aktywnych konsumentów
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego

Niewątpliwe do rozwoju rynku internetowego przyczynia się stały wzrost liczby komputerów, co wpływa na zwiększenie się liczby potencjalnych użytkowników internetu. Obecnie niemal wszystkie nowe komputery PC sprzedawane w Polsce wyposażone są w urządzenia umożliwiające dostęp do internetu (modem, karta sieciowa).

W 2004 roku Polacy kupili 1,3 mln nowych komputerów PC, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem 2003. Liderem wzrostu okazał się segment komputerów przenośnych, których sprzedaż wzrosła o 50 proc. Według IDC, zajmującego się analizą rynku PC, w 2005 roku można oczekiwać podobnego wzrostu do klientów trafi około 1,51,6 mln nowych maszyn. IDC szacuje, że takie tempo rozwoju utrzyma się co najmniej do 2008 roku. Światowy rynek sprzedaży nowych komputerów wzrósł w 2004 roku o 11,8 proc. - sprzedano 189 mln komputerów.

Obecnie komputer posiada 30 proc. polskich gospodarstw domowych, podczas gdy średnia dla nowych krajów członkowskich UE wynosi 34 proc. W Czechach średnia ta jest dwa razy wyższa niż w Polsce i wynosi 60 proc.

  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity