Szybki rozwój stałego dostępu do internetu
Schyłek połączeń modemowych
Plany uzyskania dostępu do Internetu
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego
Dostęp do internetu na świecie
Internet w Polsce
Internauci w Polsce w 2004 r.
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg
Internet to medium mieszkańców
dużych i średnich miast
Internet to medium aktywnych konsumentów
Dostęp do internetu na świecie

W 2004 roku dostęp do internetu miało 12,7 proc. ludzkości, czyli blisko 813 milionów osób. Liderem w zakresie poziomu penetracji pozostaje w dalszym ciągu Ameryka Północna z penetracją na poziomie 68,3 proc. Jednak, pomimo niskiego odsetka populacji (7,1 proc.) korzystającej z internetu, najczęściej w sieci można spotkać internautów z Azji stanowią już grupę liczącą 258 mln osób. Niewątpliwie najbliższe lata będą sprzyjać umacnianiu tej pozycji, zwłaszcza za sprawą państw takich jak Chiny i Indie.

Europa z 231 milionami internautów zajmuje drugie miejsce pod względem liczebności populacji posiadającej dostęp do sieci jednak gdy spojrzeć na odsetek interautów okazuje się, że stanowią oni jedyne 31,6 proc. mieszkańców tego kontynentu. Światowymi liderami internetu są państwa skandynawskie: Szwecja z 74 proc. populacji korzystającymi z internetu, Holandia 66 proc. czy Dania 62 proc. Ze wszystkich europejskich nacji najłatwiej w sieci spotkać Niemców 46,4 mln internautów, Brytyjczyków 35 mln, Włochów 28,6 mln i Francuzów 25 mln osób. Polska zajmuje 7 miejsce w Europie pod względem liczebności internautów - 8,9 mln osób na koniec 2004 r. (Internet World Stats, grudzień 2004).

Obserwowana od 4 lat dynamika rozwoju dostępu do internetu w Unii Europejskiej utrzymuje się na wysokim poziomie. Od 2000 roku liczba internautów w UE wzrosła o 121 proc. Do liderów wzrostu należą kraje Europy Środkowo-Wschodniej. Niekwestionowanym liderem jest Łotwa, gdzie zanotowano 524 proc. wzrost liczby internautów w ciągu ostatnich czterech lat. Drugie miejsce przypadło Węgrom 235 proc. wzrostu i Polsce 220 proc. wzrostu.

Pomimo tak wysokiej pozycji w tym zestawieniu, Polska wciąż pozostaje outsiderem w podstawowym rankingu, który odnosi się do odsetka populacji mającej dostęp do internetu. Średnia dla UE w 2004 roku wyniosła 44,8 proc., tymczasem w Polsce dostęp do internetu posiada o połowę mniej osób 23,5 proc.

  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity