Szybki rozwój stałego dostępu do internetu
Schyłek połączeń modemowych
Plany uzyskania dostępu do Internetu
Rozwój rynku komputerowego i telekomunikacyjnego
Dostęp do internetu na świecie
Internet w Polsce
Internauci w Polsce w 2004 r.
Internet w Polsce to medium
najszybciej zwiększające zasięg
Internet to medium mieszkańców
dużych i średnich miast
Internet to medium aktywnych konsumentów
Internauci w Polsce w 2004 r.

Liczba polskich internautów w wieku powyżej 15 lat wzrosła z 5,8 mln w 2002 roku do 6,4 mln w grudniu 2003, by na koniec 2004 roku osiągnąć wartość 7,8 mln. Opublikowane na początku 2005 roku wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2004 mówią o 9,2 milionach internautów w wieku 7 lat i wyższym. Niewątpliwe w 2005 roku przekroczony zostanie kolejny psychologiczny próg liczebności internautów. IAB Polska szacuje, że prawdopodobnie już w pierwszym półroczu 2005 ich liczba może osiągnąć 10 mln.

Prognozy ITU mówią, że uzyskanie dostępu do sieci przez 50 proc. Polaków, przy obecnych uwarunkowaniach będzie możliwe najwcześniej w 2009 roku, ale z zastrzeżeniem niezbędnego wsparcia ze strony administracji państwowej, czyli rzeczywistej deregulacji i demonopolizacji rynku powodującej obniżenie kosztów dostępu i zapewniającej faktyczną powszechność dostępu.

  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity