Wykształcenie polskich internautów (2004)
Status zawodowy polskich internautów (2004)
Przychody polskich internautów (2004)
Struktura wieku internautów (2004)
Internet a płeć (2004)
Internet zapewnia dotarcie do konsumentów
o wysokim statusie społecznym (2003)
Internet to medium osób wykształconych
Internet medium konsumentów o wysokich dochodach
Internet to prime time od 11.00 do 23.00
Internet = zmiana przyzwyczajeń konsumentów
Internet = dogodne miejsca dostępu do informacji
Internet a płeć (2004)

zwrócić uwagę na zmieniającą się w ostatnich latach proporcję korzystania z sieci przez kobiety i mężczyzn. Zmienna ta, obserwowana od połowy 1999 roku, pokazuje systematyczny wzrost odsetka kobiet. W połowie 1999 roku wśród internatów było 2 razy więcej mężczyzn niż kobiet (odpowiednio 65,4 i 34,6 proc.). W połowie 2003 roku stosunek ten wynosił 53,8 do 46,2 proc., a obecnie odpowiednio 55 i 45 proc. (wyniki mogą się różnić ze względu na czas i rodzaj badania).

Mężczyźni dominują we wszystkich przedziałach wiekowych z wyjątkiem grupy w wieku 15-24 lat. Największą dysproporcję można zauważyć w przedziale 0-14 lat. Tłumaczy się ją kulturową tendencją chłopców do poznawania technicznych aspektów życia, w tym działania komputera oraz korzystania z internetu. Również w grupie 35-44 latków obserwujemy większe dysproporcje w podziale użytkowników na płeć. Najprawdopodobniej różnica ta wynika ze struktury zawodowej wg płci w Polsce (nadreprezentacja kobiet w zawodach niewymagających użytkowania komputera). Ponadto dysproporcję między płciami można zauważyć wśród osób korzystających z serwisów tematycznych. Płeć różnicuje czas spędzany na poszczególnych kategoriach tematycznych witryn. Mężczyźni spędzają trzykrotnie więcej czasu przeglądając strony motoryzacyjne czy sportowe, częściej interesują ich serwisy technologiczne. Wyraźna jest też przewaga mężczyzn na stronach biznesowych, przy czym to również panowie, dwukrotnie częściej niż panie, robią zakupy za pośrednictwem internetu. Kobiety najczęściej odwiedzają witryny o tematyce rozrywkowej, turystycznej, i co naturalne, na serwisach poświęconych tematom kobiecym. Identyczny udział czasu zauważamy jedynie w zakresie korzystania z list dyskusyjnych (społeczności), a porównywalny - w serwisach informacyjnych.

Polska nie wypada źle na tle innych krajów europejskich przy porównaniu internetowego równouprawnienia płci - w naszym kraju średnio co piąta Polka i co czwarty Polak korzysta z sieci. W niektórych krajach UE te dysproporcje są dużo bardziej widoczne, np. we Włoszech z internetu korzysta tylko 21,5 proc. kobiet na 41,7 proc. mężczyzn, podobna struktura jest także w Hiszpanii 27,2 proc. kobiet, 46,6 proc. mężczyzn.



  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity