Internet to tanie medium reklamowe
Internet to telewizja i prasa w jednym medium
Internet oferuje jedne z najniższych kosztów emisji reklamy
Internet to tanie medium reklamowe

Internet to nie tylko nieograniczone możliwości audiowizualne i kreacyjne, ale przede wszystkim niskie koszty realizacji celów mediowych. Cechą internetu na jaką należy zwrócić uwagę jest fakt, iż przy relatywnie niskim koszcie dotarcia łączy w sobie zalety zarówno telewizji jak i prasy, jednocześnie pozwalając na bezpośrednią interakcję z szerokim audytorium. Ta najefektywniejsza kosztowo forma komunikacji marketingowej pozwala zaoszczędzić znaczne budżety. Internet to bowiem tanie i efektywne narzędzie pozyskiwania, obsługi klientów oraz utrzymywania relacji.

W chwili obecnej w Polsce reklamę w internecie doceniają firmy o różnym profilu działalności. Największy udział w reklamie internetowej mają: telekomunikacja, finanse, FMCG, transport i motoryzacja. W Stanach Zjednoczonych w pierwszej piątce znajdują się: motoryzacja, restauracje, wytwórnie filmowe, farmacja i telekomunikacja.

Internet to jedyne medium, w którym twarde dane ilościowe dostępne są prawie natychmiast małym kosztem.




TV - średnie CPT w grupie all 16+, wrzesień 03 - marzec 2004, spot 30''
Radio - średnie CPT w grupie all 15+, październik 2003 - luty 2004, spot 30'' (jako rynek przyjęto PR1, PR3, RMF, ZET, AGORA, ESKA, PLUS)
Internet - średnie CPT w grupie all 15+ dla 5 portali, baner 468x60 do 15 kB, Run on Site
Prasa - średnie CPT w grupie all 15+ dla 10 (tygodniki, miesięczniki) i 5 (dzienniki) pierwszych tytułów z rankingu - forma reklamy Full Page FC
  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity