Internet = narzędzie realizacji efektywnych kampanii reklamowych
Internet = medium świadomych odbiorców
Internet = efektywność w działaniu z innymi mediami
Internet = jedyne medium interaktywne
Internet = narzędzie realizacji efektywnych kampanii reklamowych

" Musimy używać reklamy on-line jako narzędzia dla poprawienia życia ludzi. Powinniśmy wciąż pytać się samych siebie: Czy naprawdę pomagamy czynić życie klientów liepszym niż poprzednio? Czego naprawdę chcą? A jeżeli nie możemy dać odpowiedzi, zapytajmy ich! Medium interaktywne sprawia, że jest to łatwiejsze niż kiedykolwiek dotąd." - Jan Leth, Oglivy Interactive

Specyfika internetu sprawia, że jest on w coraz większym stopniu doceniany jako szczególnie atrakcyjne medium reklamowe. W ostatnim roku rynek reklamy internetowej systematycznie wzrasta. Przyczynia się do tego audytorium o dużym potencjale nabywczym oraz stale rosnący zasięg medium przy jednocześnie wysokiej skuteczności i efektywności dotarcia do grup celowych.

Uznanie marketerów dla internetu odzwierciedla znaczny - w ostatnich miesiącach - wzrost wydatków na reklamę w sieci. Należy wspomnieć, że w I kwartale 2004 roku wydatki na reklamę w Sieci wyniosły 2,3 mln. dol. (najlepszy wynik kwartalny w branży) - wynika ze wstępnych danych IAB oraz PricewaterhouseCoopers. Rynek reklamy on-line w Polsce w 2003 roku zamknął się kwotą 48 mln. złotych - podaje IAB Polska.

Wzrost popularności internetu, jako miejsca i narzędzia promocji, czy też komunikacji firm z otoczeniem warunkowany jest możliwością elastycznego dopasowania formy i zasięgu kampanii on-line do realizacji celów firm.


  
Internet od kilku lat jest najszybciej rozwijającym się kanałem marketingowym w Polsce

Wpływy z reklamy on-line w Polsce osiągnęły w 2004 poziom 87 mln złotych netto, co stanowi wzrost o około 74 proc. w porównaniu do roku 2003.

 
Raport IAB. Internet 2004. Polska, Europa, świat.
E-commerce 2004
Formy reklamowe 2004
Badania internetu
Modele zakupu powierzchni reklamowych
Raport "Polski rynek internetowy po I półroczu 2004"
Raport "Internet i mobile 2003"
IAB Poland Report - "Polish internet market after two quarters of 2004"
 
Powered by Unity